Wiggle 利用規約

利用規約

利用規約

この利用規約は、Wiggle のサービスおよび Web サイトのご利用を規定するものです。お客様が Wiggle の Web サイトを利用される場合は、この規約に同意されたものと見なされます。Wiggle は常に利用規約を変更する権利を保有しており、お客様はご注文前に定期的に確認する義務を負います。この規約により、お客様の法的な権利が影響を受けることはありません。

サービス利用規約

サービス利用規約

当社のWebサイト (www.wiggle.jp) でご注文をされることにより、お客様は商品購入の意思があるものとみなされ、下記の利用規約の対象となります。すべてのご注文商品の在庫状況と商品価格は、変動する可能性があります。

発送所要時間は、商品の在庫状況により異なります。当社の責によらない配送の遅延や不可抗力による遅延が生じる場合があるため、配送所要日数・時間についてはいかなる保証もできかねます。詳細については、当社サイトの配送ページを参照してください。

Wiggle の契約を締結するためには、お客様の年令が18歳以上である必要があります。Wiggle は、お客様からのいかなる要求をも拒否する権利を有します。お客様のご注文を受理した場合、当社はEメールでお客様に通知し、契約の当事者であることを確認させていただきます。これは通常 Wiggle が行いますが、第三者が行う場合もあります。第三者と契約が締結された場合、契約はお客様と第三者の間で締結され、販売の条件は第三者により供給されます。Wiggle が代理または代表の役割を果たすことはありません。ご注文の際は、お客様は当社に提供する情報の内容が事実と相違なく、お客様がご注文に使用されたクレジットカードやデビットカード、銀行口座の許諾使用者であり、商品価格の支払いに十分な資金を有していることを保証することになります。英国国外からのご注文の場合、商品やサービスの価格は変動する可能性があります。当社のすべての広告表示価格は変動する場合があります。

当社の契約

ご注文の際、お客様にはご注文完了を確認するEメールが送信されます。このEメールは確認のみを目的としたもので、ご注文の受諾を示すものではありません。Wiggle は、ご注文を処理する前に注文を受諾または拒否する権利を有します。商品購入に関する当社とお客様の間の契約は、当社がお支払いを承認し、価格が確認され、注文が処理されて商品が発送されるまで締結されません。2通目として、これらの処理を確認するEメールがお客様に送信されます。

価格設定と在庫状況

当社では、Webサイトのすべての情報や説明、価格が正確であるよう尽力しております。万一商品の価格に間違いが見つかった場合は、できるだけ早くお客様に通知し、正しい価格で注文を再確認するか、または注文をキャンセルするかをお選びいただきます。お客様に連絡が取れない場合は、ご注文をキャンセルさせていただきます。ご注文のキャンセルをご希望で、商品代金をすでにお支払い済みの場合は、全額返金させていただきます。配送料金は、追加で請求させていただきます。これらの追加料金は必要に応じて明示され、合計金額に含まれます。

当社の Web サイトには、誤字などの表記ミスや不正確な情報、最新でない情報が含まれている場合があります。したがって、当社は事前の予告なしに上記のようなエラーを修正し、情報を変更または更新する権利を有します。また当社は、価格や配送、支払い条件、返品ポリシーなどに関して、エラーや不正確な情報、または最新でない情報を含むWeb サイトの情報に基づいてお客様が発注された注文の処理完了を、無制限に拒否する権利を有します。

公正な購買方針

Wiggle は、当社の個人のお客様に販売するという合意の下、供給業者から商品を購入しています。他のリテーラーやバイクメーカーに大口で販売することは、当社のビジネスモデルに即していません。当社は、個人やクラブに必要な量を上回るご注文を拒否またはキャンセルする権利を有します。本件についてご質問がお有りの場合、または大口注文のご相談については、お問い合わせください。

商品の仕様・適合性

商品の仕様・適合性

  • 商品の詳細や仕様、適合性については、その時点で可能な限り正確な情報を提供するよう尽力しています。しかしながら、商品の修理に必要となる部品の適合性・不適合性に関しては、Wiggle が提供する情報の正確さをお約束するものではありません。ご注文商品の説明が不適切だった場合は、商品を返送してください。当社で商品を受領し次第、全額返金させていただきます。詳細については、返品手続きページ をご覧ください。
  • 適任者により、すべての部品がメーカー仕様の通りに取り付けられているかどうかを確認することをお勧めします。部品を取り付けたことにより生じたいかなる損傷についても、Wiggle は責任を負いません。
  • 部品や修理用品を取り付ける前に、保証条件をご一読されることをお勧めします。商品が損傷していたり、保証期限が切れている場合、Wiggle はいかなる責任も負いません。メーカーによっては、お客様が有資格の自転車整備士に依頼した場合、保証の対象となる場合があります。

返品ポリシー

返品ポリシー

Wiggle では、お客様に便利でストレスの少ない返品ポリシーを提供しています。返品ポリシーの詳細については、こちらをクリックしてください。

在庫状況・配達予定

在庫状況・ 配達予定

  • 掲載されている全商品の在庫を確実なものとし、記述された日数内で発送するよう最善の努力をします。遅延がある場合には、メールにて通知をし、在庫が獲得でき次第商品を発送します。多数注文した場合には、商品は別々に届く場合もあります。
  • Wiggleは、注文された商品の配送遅延に関しては責任を負いません。可能な限り早く注文商品を発送する最善の努力を尽くします。お客様は、遅れが生じている注文に関して、いつでもキャンセルする権利を有します。キャンセルする場合には、ご注文番号を記載のうえお問い合わせください。
  • 旧式化や取扱終了により、やむを得ず商品の提供を中止する場合があります。かかる商品をご注文された際には、なるべく早くお知らせし、可能である限り代替品の提供を試みます。

支払い

支払い

  • 支払いは、Visa または Visa Electron、Mastercard, Switch/Maestro、 Solo などのカードのほか、ペイパルやワールドぺイを使用した安全なチェックアウト画面でインターネットを経由して行えます。カードの明細書には、"WIGGLE" からの請求分として表示されます。
  • 英国ポンド (£) 建てで表示されるすべての価格は、英国の Value Added Tax (VAT) を含む金額となります。 なお、どの商品ページでも価格表示設定で通貨を変更することが可能です。VAT 料率やメーカー価格の変動に伴い、価格を調整する場合もあります。この調整を了承いただけない場合、お客様は全額返金を請求する権利を有します。
  • クレジットカード決済の性質上、発送準備が完了した時点でお客様のクレジットカードに課金させていただきます。商品の準備段階で問題が生じた場合には、お客様が指定されたお支払い方法により迅速に返金処理を行います。お支払い方法によっては、お客様のアカウントに返金額が表示されるまで数日かかることがあります。
  • お客様の配送先ご住所が英国国外の場合、ご注文商品がお客様の国に到着した時点で、輸入税などの税金を請求される場合もあります。かかる税金や通関手数料は、お客様のご負担となります。

法律規制

法律規制

Wiggleの利用規約は英国の法律に準拠します。本利用規約に関連して生じた諸問題は、英国の法律により解決されます。

配送

配送

  • 英国国外からのご注文は、Royal Mail または Parcel Force、DHL により配送されます。
  • 配送所要時間は、商品の在庫状況により異なります。配送業者の事情や不可抗力による配達の遅延に関しては、当社は責任を負いかねます。あらかじめご了承くださいませ。配送の詳細については、当社の英国国外からのご注文と配送ページをご覧ください。

キャンセル

キャンセル

  • 当社での発送準備が完了する前であれば、注文はいつでもキャンセルしていただけます。お客様のWiggleアカウントより全額返金の手順に従ってください。商品がすでに発送されている場合の返品手続きについては、返品ポリシーをご覧ください。
  • 2000年消費者保護 (遠隔販売) 法により、お客様が商品を受け取られた日の翌日から起算して7営業日の間に、書面により注文をキャンセルする権利が与えられています。ただし、カスタマイズされた商品は対象外となりますのでご注意くださいませ。返品の方法や費用については、返品ポリシーをご覧ください。

返品

返品

  • お客様はご注文のキャンセル、記載された期日以内に返品する権利を有します。お客様のアカウントの 返品リンクをクリックし下記の手順に従い、返品する意思があることをお知らせください。詳細についてはこちらをご参照ください。

レビュー・コメント

レビュー・コメント

レビューやコメント、商品に関する質問を当社サイトにお寄せください。当社は、定期的に内容を吟味し、削除や拒否、編集する権利を常時有します。当社サイトにレビューやコメント、商品に関する質問をお寄せになる際には、その内容が著作権の保護を受けないことを了承し、Wiggle の Web サイトに表示されることをお客様が許可したものとみなします。

法的責任

法的責任

付随的、または結果的に生じる損害および費用について賠償責任を負いません。これは、所有物、損失利益、利益、経済および商業的損失、第三者による要求を含みますが、これに限定されることではありません。

全ての注文ができる限り迅速に発送される最善の努力を尽くします。商品配達の遅延に関して当社は一切の責任を負いません。 お客様はいかなる場合にも、遅れが生じている注文に関して商品が発送される前にキャンセルをし、返金得る権利を有します。

この保証はお客様の法的権利には影響しません。

環境への配慮

環境への配慮

Wiggle は環境に配慮し、2006年の EU Waste Electrical and Electronic Equipment (WEEE) 規定に準拠しています。第2条の下で、 廃棄物を最小化し、処理と回復、環境的処理をするために高い廃棄物回収レベルを達成することが求められています。

Wiggle は、新旧交換の原則により、どんな古い電気製品でもお客様から回収します。ただし、予備の部品は回収の対象外となります。当社から新しい商品を購入して、古い商品を返送する場合は、下記の住所までお願いします。

Returns, Wiggle Ltd,
Citadel Logistics Centre
Black Country New Road
Bilston
WV14 7BR
United Kingdom

新しい商品の購入後、28日以内に古い商品を返送してください。商品の返送料金はお客様にご負担いただくことになります。

入荷通知Eメールサービス: 利用規約

「入荷通知Eメール」サービスに登録すると、お客様が選択された商品が再入荷した際に、Wiggleからお客様にEメールでお知らせします。本サービスのご利用にあたり、下記の点にご注意ください。

  • お客様が選択された商品が入荷した際に、お客様にEメールが必ず送信されることをお約束することはできかねます。
  • 入荷時に送信されるEメールは、商品をお客様用に確保するものではなく、通知を目的としています。お客様が購入される際に商品の在庫があることを保証するものではありません。在庫切れとなる商品は人気があるため、在庫があるうちにお早めにご注文されることをお勧めします。

Wiggle Code of Conduct

Wiggle Code of Conduct

Our Code of Conduct sets out the core principles that suppliers, factories and supply chain must follow to ensure products are made in good working conditions and that the people making them are treated decently and paid a fair wage. It is based upon the Ethical Trading Initiative Base Code, which itself founded on the conventions of the International Labour Organisation and is an internationally recognised code of labour practice.

1. Employment is freely chosen

1.1 There is no forced, bonded or involuntary prison labour.

1.2 Workers are not required to lodge "deposits" or their identity papers with their employer and are free to leave their employer after reasonable notice.

2. Freedom of association and the right to collective bargaining are respected

2.1 Workers, without distinction, have the right to join or form trade unions of their own choosing and to bargain collectively.

2.2 The employer adopts an open attitude towards the activities of trade unions and their organisational activities.

2.3 Workers representatives are not discriminated against and have access to carry out their representative functions in the workplace.

2.4 Where the right to freedom of association and collective bargaining is restricted under law, the employer facilitates, and does not hinder, the development of parallel means for independent and free association and bargaining.

3. Working conditions are safe and hygienic

3.1 A safe and hygienic working environment shall be provided, bearing in mind the prevailing knowledge of the industry and of any specific hazards. Adequate steps shall be taken to prevent accidents and injury to health arising out of, associated with, or occurring in the course of work, by minimising, so far as is reasonably practicable, the causes of hazards inherent in the working environment.

3.2 Workers shall receive regular and recorded health and safety training, and such training shall be repeated for new or reassigned workers.

3.3 Access to clean toilet facilities and to potable water, and, if appropriate, sanitary facilities for food storage shall be provided.

3.4 Accommodation, where provided, shall be clean, safe, and meet the basic needs of the workers.

3.5 The company observing the code shall assign responsibility for health and safety to a senior management representative.

4. Child labour shall not be used

4.1 There shall be no recruitment of child labour.

4.2 Companies shall develop or participate in and contribute to policies and programmes which provide for the transition of any child found to be performing child labour to enable her or him to attend and remain in quality education until no longer a child; "child" and "child labour" being defined in the appendices.

4.3 Children and young persons under 18 shall not be employed at night or in hazardous conditions.

4.4 These policies and procedures shall conform to the provisions of the relevant ILO standards.

5. Living wages are paid

5.1 Wages and benefits paid for a standard working week meet, at a minimum, national legal standards or industry benchmark standards, whichever is higher. In any event wages should always be enough to meet basic needs and to provide some discretionary income.

5.2 All workers shall be provided with written and understandable Information about their employment conditions in respect to wages before they enter employment and about the particulars of their wages for the pay period concerned each time that they are paid.

5.3 Deductions from wages as a disciplinary measure shall not be permitted nor shall any deductions from wages not provided for by national law be permitted without the expressed permission of the worker concerned. All disciplinary measures should be recorded.

6. Working hours are not excessive

NB: This Base Code clause was revised with effect from 01 April 2014.

6.1 Working hours must comply with national laws, collective agreements, and the provisions of 6.2 to 6.6 below, whichever affords the greater protection for workers. Sub-clauses 6.2 to 6.6 are based on international labour standards. 

6.2 Working hours, excluding overtime, shall be defined by contract, and shall not exceed 48 hours per week. * 

6.3 All overtime shall be voluntary. Overtime shall be used responsibly, taking into account all the following: the extent, frequency and hours worked by individual workers and the workforce as a whole. It shall not be used to replace regular employment. Overtime shall always be compensated at a premium rate, which is recommended to be not less than 125% of the regular rate of pay. 

6.4 The total hours worked in any 7-day period shall not exceed 60 hours, except where covered by clause 6.5 below. 

6.5 Working hours may exceed 60 hours in any 7-day period only in exceptional circumstances where all of the following are met: 

• this is allowed by national law; 

• this is allowed by a collective agreement freely negotiated with a workers’ organisation representing a significant portion of the workforce; 

• appropriate safeguards are taken to protect the workers’ health and safety; and 

• the employer can demonstrate that exceptional circumstances apply such as unexpected production peaks, accidents or emergencies. 

6.6 Workers shall be provided with at least one day off in every 7 day period or, where allowed by national law, 2 days off in every 14 day period.

* International standards recommend the progressive reduction of normal hours of work, when appropriate, to 40 hours per week, without any reduction in workers’ wages as hours are reduced.

7. No discrimination is practised

7.1 There is no discrimination in hiring, compensation, access to training, promotion, termination or retirement based on race, caste, national origin, religion, age, disability, gender, marital status, sexual orientation, union membership or political affiliation.

8. Regular employment is provided

8.1 To every extent possible work performed must be on the basis of recognised employment relationship established through national law and practice.

8.2 Obligations to employees under labour or social security laws and regulations arising from the regular employment relationship shall not be avoided through the use of labour-only contracting, sub- contracting, or home-working arrangements, or through apprenticeship schemes where there is no real intent to impart skills or provide regular employment, nor shall any such obligations be avoided through the excessive use of fixed-term contracts of employment.

9. No harsh or inhumane treatment is allowed

9.1 Physical abuse or discipline, the threat of physical abuse, sexual or other harassment and verbal abuse or other forms of intimidation shall be prohibited.

10. Environmental requirements

10.1 Wiggle wishes to share its commitment to the environment with suppliers whose practices conform to applicable environmental standards

11. Legal requirements

11.1 Wiggle is committed to full compliance with the laws and regulations in each procurement location where Wiggle conducts business, and will not knowingly operate in violation of any such law or regulation.

11.2 Wiggle will not knowingly use suppliers who violate applicable laws and regulations

12. No bribery or corruption will be tolerated

12.1 The offering, paying, soliciting or accepting of bribes or kick-backs, including facilitation payments, is strictly prohibited. A bribe may involve giving or offering ANY form of gift, consideration, reward or advantage to someone in business or government in order to obtain or retain a commercial advantage or to induce or reward the recipient for acting improperly or where it would be improper for the recipient to accept the benefit. Bribery can also take place where the offer or giving of a bribe is made by or through a third party, e.g. an agent, representative or intermediary.

Some examples of bribes are as follows. This is not an exhaustive list:

  • gifts, or travel expenses
  • the uncompensated use of company services, facilities or property
  • cash payments
  • loans, loan guarantees or other credit
  • the provision of a benefit, such as an education scholarship or healthcare, to a member of the family of a potential customer/public or government official
  • providing a sub-contract to a person connected to someone involved in awarding the main contract
  • engaging a local company owned by a member of the family of a potential customer/public or government official

12.2 Facilitation payments are small payments or fees requested by government officials to speed up or facilitate the performance of routine government action (such as the provision of a visa or customs clearance). Such payments are strictly prohibited.

12.3 Suppliers, representatives and their employees must comply with all applicable anti-bribery and corruption laws. If no such anti-bribery or corruption laws apply, or are of a lesser standard to that prescribed in the UK Bribery Act 2010, suppliers, representatives and their employees must adhere to the UK Bribery Act 2010.

12.4 Suppliers and representatives must have in place anti-corruption and bribery procedures to prevent employees or persons associated with its business from committing offences of bribery or corruption. Suppliers and representatives will properly implement these procedures into their business and review them regularly to ensure that they are operating effectively.

13. APPENDIX A Definitions

Child

Any person less than 15 years of age unless local minimum age law stipulates a higher age for work or mandatory schooling, in which case the higher age shall apply. If however, local minimum age law is set at 14 years of age in accordance with developing country exceptions under ILO Convention No. 138, the lower will apply.

Young Person

Any worker over the age of a child as defined above and under the age of 18

Child Labour

Any work by a child or young person younger than the age(s) specified in the above definitions, which does not comply with the provisions of the relevant ILO standards, and any work that is likely to be hazardous or to interfere with the child’s or young person’s education or to be harmful to the child’s or young person’s health or physical, mental, spiritual, moral or social development.